PERPUSTAKAAN TUN SERI LANANG, UKM

Saturday 15 September 2012

101 Rahsia Penguat Nurani

Pernahkah dalam hidup ini kita begitu bersemangat untuk meneruskan kehidupan tetapi ada waktunya semangat itu menjadi malap dan hilang entah ke mana. Ketika itu nurani menjadi lemah dan akhirnya mati. Hanya kembali kepada Pencipta, ia akan bangkit semula. Namun, bagaimana untuk bangun andai tiada pencetus semangat kebangkitan?

Hakikatnya, kehidupan yang dilalui bukanlah sebuah pelarian. Nurani yang sihat berjaya melalui rencah kesulitan, kepahitan, kesusahan dan cabaran di samping menikmati pelbagai kemanisan dan keindahan. Biarpun banyak cubaan mendatang namun berjaya ditepis dengan cekalnya hati dan perasaan. Manakala yang lemah pula akan layu andai tidak dirawat dengan keyakinan.

101 RAHSIA PENGUAT NURANI menelusuri warna-warni ranjau kehidupan yang tidak akan berubah melainkan kita sendiri yang mengubahnya. Baik atau buruk, terang atau suram, pilihan ada di tangan masing-masing. Justeru, kuat-kuatkanlah jiwa, belai-belailah rasa, mudah-mudahan kehidupan bahagia dan tenang itu milik kita jua hendaknya.

Antara Kandungan Menarik:
- Ujian Semakin Mantapkan Hati
- Bertuhankan ALLAH Tetapi Bertuankan Syaitan
- Couple Yang Tidak Berdosa
- Mengawal Hati Agar Tidak Mati
- Jodohku Terlalu Sulit
- Terapi Hubungan Mentua-Menantu
- Betulkah ALLAH Menzalimi Kita?
- Kahwin-Suka Atau Suka-suka?
- Resipi Untuk Dilihat Bahagia Selalu
- Bangkit Dari Lembah Hitam

No comments:

Post a Comment